The article is devoted to the occurrence of sensory integration disorders among preschool children. Sensory integration disorders cause difficulties in the child’s developmental spheres. Sensory processing disorders can be visible already in the first year of a child’s life, and their determinants often depend on the fetal period or perinatal factors. The undertaken research was aimed at understanding sensory integration disorders in preschool children, its symptoms, conditions and consequences. The study used the method of a diagnostic survey in a group representing a selected population, which consisted of parents of preschool children aged 3-5 years. The research partially confirmed the hypotheses.
REFERENCES(14)
1.
Ayres, A. J. (2016). Dziecko a integracja sensoryczna. Harmonia Universalis.
Grzywniak, C. (2016). Nieprawidłowa integracja sensoryczna jako składowa zaburzeń psychicznych występujących zarówno dzieci, jak i u młodzieży oraz dorosłych. Via Medica: Psychiatria, tom 13, nr 3: 143-148.
Kaczyńska, M., Mizgała, J. (2019). Założenia integracji sensorycznej [w:] E. Wieczór [red.]: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. Difin.
Przyrowski, Z. (2001). Podstawy diagnozy i terapii integracji sensorycznej [w:] Cz. Szmigiel [red.]: Podstawy diagnostyki i rehabilitacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Wydawnictwo AWF.
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.