BOOK CHAPTER (157-174)
KEYWORDS
ABSTRACT
Despite the stage of company growth, management boards face many challenges
related to sales and marketing issues. For example, management board has to
decide on budget allocation between products, or promotional channels. Decision making is exceptionally hard for micro-entrepreneurs, which have limited
resources (human, financial resources). Moreover, micro-entrepreneurs often
lack procedures and IT systems to develop optimal solutions. Due to this specific
situation of micro-entrepreneurs, not all knowledge management models can be
applied by them.
The aim of following paper is to present how micro-entrepreneurs can leverage
their decision making process with knowledge management. Presented approach
to decision making based on knowledge management is align to specific situation
of micro-entrepreneurs. In the paper, the process of decision making in sales and
marketing context is described. Presented approach is relevant and ready to use
by micro-entrepreneurs. Both benefits and limitation of presented approach are
discussed. Moreover, practical application of presented approach is described.
Recommendations regarding application and usage of the approach are given.
REFERENCES (23)
1.
Bałaszczuk A. (2004). Korzyści z zarządzania wiedzą. Warszawa, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej.
2.
Błaszczuk A., Brdulak J.J., Guzik M., Pawluczuk A. (2004). Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach. Warszawa, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej.
3.
Brdulak J.J. (2005). Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu. Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy. Warszawa, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej.
4.
Brooking A. (1999). Corporate Memory. Strategies for Knowledge Memory. London, International Thomson Business Press.
5.
Domański Z. (2014). Zarządzanie wiedza w organizacji. ,,Journal of Modern Science”, nr 3/22, WSGE.
6.
Domański Z. (2015). Innowacyjność w zarządzaniu organizacjami opartymi na wiedzy, ,,Journal of Modern Science”, nr 3/26, WSGE.
7.
Drucker P. (1999). Społeczeństwo pokapitalistyczne. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
8.
Galata S. (2004). Strategiczne zarządzanie organizacjami. Wiedza, intuicja, strategie, etyka. Warszawa. Difin.
9.
Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (2002). Kreowanie systemów zarządzania wiedzą podstawą dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. W: (red.) W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, Przedsiębiorstwo przyszłości – wizja strategiczna. Warszawa, Difin.
10.
Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (2004). Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach. Warszawa, Difin.
11.
Jarugowa A., Fijałkowska J. (2002). Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektualnym. Koncepcje i polityka. Gdańsk, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr.
12.
Jashapara A. (2006). Zarządzanie wiedzą. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
13.
Kisielnicki J. (2004). Zarządzenie organizacją. Warszawa, WSHiP.
14.
Klimczok M., Tomczyk A. (2012). Zarządzanie wiedzą − współczesna koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie (2).
15.
Kłak M. (2010). Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie. Kielce, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. prof. Edwarda Lipińskiegow Kielcach.
16.
Perechuda K. (2005). Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Warszawa, Wydawnictwo PWN.
17.
Pollard D. (Jan/Feb 2005). The Future of Knowledge. Across the Board.
18.
Porter M.E. (1998). The Competitive Advantage of Nations. 2nd ed. New York, Free Press.
19.
Skrzypek E. (2000). Jakość i efektywność. Lublin, Wyd. UMCS.
20.
Skyrme D.J. (1999). Knowledge Networking. Creating the Collaborative Enterprise. Oxford, Butterworth Heinemann.