BOOK CHAPTER (225-232)
Education according to the concepts
of Jan Bosko – the integral education
More details
Hide details
1 |
Lubelska Szkoła Wyższa w Rykach
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II |
KEYWORDS
ABSTRACT
In the article a general reflection on the problem of the integral education. Dynamic
changes make raising children a challenge for a 21st century parent, who is consequently
confused and lost. Who and where can their source of approval? Who can
fulfill their expectations? The article below provides suggestions of answers to these
questions, pointing out Jan Bosco the creator of the prewention system.
REFERENCES (9)
1.
Chavez P. (2006). Komentarz do wiązanki na rok 2006. W trosce o ducha rodzinnego w szkole salezjańskiej.
2.
Grządziel D. (2011). Pedagogia ks. Bosko w szkole salezjańskiej.
3.
Guido Gatti D. (1998). Tradycja wychowawcza księdza Bosko dzisiaj.
4.
Jan Paweł II (1998). Ojciec i nauczyciel młodzieży.
5.
Kmiecik-Jusięga K., Stankowski B. (2016). Salezjańska ars educandi.
6.
Niewęgłowski J. (2000). Ksiądz Bosko i jego system wychowawczy.
7.
Pomianowski R. (1998). Obecność wychowawcza.
8.
Szpringer M. (2006). System prewencyjny księdza Jana Bosko we współczesnej profilaktyce.
9.
Weinschenk R. (1998). Podstawy pedagogiki księdza Jana Bosko.