PL EN
Wydawnictwo
AWSGE
Akademia Nauk Stosowanych
WSGE
im. Alcide De Gasperi
ROZDZIAŁ KSIĄŻKI (152-167)
Wychowanie fizyczne w rzeczywistości pandemicznej – doświadczenia i wyzwania w opinii nauczycieli
 
Więcej
Ukryj
1
Akademia Wychowania Fizycznego J.Piłsudskiego w Warszawie, Wydział w Białej Podlaskiej
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Pandemia Covid-19 zmieniła oblicze edukacji XXI wieku, przenosząc naukę z klas szkolnych do domów, a następnie wprowadzając szereg ograniczeń w dotychczasowym funkcjonowaniu uczniów i nauczycieli. Jednym z najbardziej problematycznych przedmiotów w pandemicznym świecie okazało się wychowanie fizyczne, którego forma i efektywność były uzależnione w bardzo dużym stopniu od kreatywności i zaangażowania nauczyciela. Celem badań była ocena procesu kształcenia prowadzonego przez nauczycieli wychowania fizycznego w okresie trwania pandemii Covid 19, obejmującego naukę zdalną, naukę w trybie hybrydowym oraz naukę stacjonarną z uwzględnieniem rygoru sanitarnego. Grupę badanych stanowiło 184 nauczycieli wychowania fizycznego z województw wschodniej Polski. W badaniach posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z autorskim kwestionariuszem ankiety. W trakcie nauki zdalnej większość nauczycieli korzystała w procesie kształcenia z filmów dostępnych w sieci, zadań dla uczniów przesyłanych im drogą elektroniczną oraz udostępnianych uczniom linków internetowych do śledzenia. Badani pozytywnie oceniają to, iż odkryli wiele nowych form pracy, które mogą uatrakcyjnić proces edukacyjny nie tylko podczas kształcenia zdalnego. Nauczyciele wychowania fizycznego potrzebują jasnych, możliwych do zastosowania podczas lekcji wf wytycznych w związku z koniecznością zachowania środków ostrożności w obliczu ciągle istniejącego zagrożenia wirusem Sars-CoV 2 . Oczekują od organów prowadzących wsparcia w postaci oferty szkoleń i kursów, które podniosą ich kompetencje do pracy z uczniami w aktualnej sytuacji i wskażą możliwości wykorzystania środków oferowanych przez kulturę fizyczną nie tylko w procesie usprawniania ucznia ale również przygotowania go do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, pojawiających się w życiu współczesnego człowieka.
Journals System - logo
Scroll to top