BOOK CHAPTER (21-38)
Implementation and participation
in innovation – grading small businesses
from Wałbrzych and surrounding areas
More details
Hide details
KEYWORDS
ABSTRACT
The purpose of this article, is to evaluate the activities of small companies in
Wałbrzych and surrounding areas, in the context of the implementation and
participation in innovation. Small businesses were explored in the field of innovation
in their own enterprise. Attention was paid to the dilemmas of entrepreneurs,
both for existing or possible innovation potential, and the environment, including
their tendency in participation in joint ventures. An attempt was made, to identify
development opportunities, depending on the terms of the capital, an indication
of the benefits of innovation, as well as barriers. Carried out surveys helped
assess the capabilities and the tendency of traders to make changes through the
implementation of new solutions. A summary of the research have provided an
indication of the constraints and examples of inventories in the current industry
innovative actions that have already started or in additional industry, different
from currently existing. The results of the tests, will help evaluate the approach
to innovation in each stage of business. The main study concentrates on small
businesses with up to 49 employees from Wałbrzych and surrounding areas.
REFERENCES (16)
1.
Bukowski A., Rudnicki S., Strycharz J. (2012). Społeczny wymiar innowacji. „Zarządzanie Publiczne”, nr 2 (20).
2.
Cook P. (2006). Bliskość, wiedza i powstawanie innowacji. Warszawa, „Studia Regionalne i Lokalne”, nr 2 (24).
3.
European Commission, (2013). Guide To Social Innovation, Brussels.
4.
Gierańczyk W., Sadoch A. (2015). Współdziałanie aktywnych innowacyjnie przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce według województw wlatach 2010–2012. Bydgoszcz,.
5.
Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego. Gondek A. (2015). Innowacje jako czynnik zwiększający wartość przedsiębiorstwa.Wałbrzych, Prace naukowe WWSZiP.
6.
Johnson S. (2014). Kto zabrał mój ser. Warszawa.
7.
Kapusta M. (2013). Zarządzanie projektami.Warszawa, Samo Sedno.
8.
Olejniczuk-Merta A. (2013). Innowacje społeczne. Warszawa, IBRKK, „Konsumpcja i Rozwój”, nr 1.
9.
Panek-Owsiańska M. (2013). Innowacje społeczne. Wspólna odpowiedzialność, rola innowacji. Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Praca zbiorowa.
10.
Praszkier R., Nowak A. (2005). Zmiany społeczne powstałe pod wpływem działalności przedsiębiorców społecznych. „Trzeci Sektor”, Wyd. Fundacja Instytut Spraw Społecznych, nr 2 / wiosna 2005, s. 140−157.
11.
Szostak E. (2012). Bariery innowacyjności przedsiębiorstw z powiatu i miasta Wałbrzych. Szczecin, Uniwersytet Szczeciński.
12.
Wronko-Pośpiech M. (2015). Innowacje społeczne − pojęcie i znaczenie. Katowice,.
13.
Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 212.
16.
OECD (2011). Fostering innovation to address social challenges. Committee for Scientific and Technological Policy (CSTP), Paris,
http://www.oecd.org/sti/inno/4... (dostęp: 10.05.2016).