Bernacka-Langier A. (2010), Brzezicka E., Doroszuk S., Gębal P., Janik-Płocińska B., Marcinkiewicz A, Pawlic-Rafałowska E., Wasilewska-Łaszczuk J., Zasuńska M., Ku wielokulturowej szkole w Polsce – Pakiet edukacyjny z programem nauczania języka polskiego, jako drugiego dla I, II i III poziomu edukacyjnego, Warszawa 2010 – http://www.wlaczpolske.pl/wiel....
Chrzanowska A., Asystent kulturowy – innowacyjny model pracy w szkołach przyjmujących dzieci cudzoziemskie, Analizy. Raporty. Ekspertyzy, Nr 5/2009, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej – http://interwencjaprawna.pl/do....
Council Directive 2004/83/EC of 29 April 2004 on minimum standards for the qualification and status of third country nationals or stateless persons as refugees or as persons who otherwise need international protection and the content of the protection granted (OJL 304, 30.9.2004, p. 12–23).
European Commission (2008), Education and Migration Strategies for integrating migrant children in European schools and societies. A synthesis of research findings for policy-makers) http://www.nesse.fr/nesse/acti....
Gmaj K., Educational Challenges Posed by Migration to Poland, Centre for International Relations, 2006 (Report prepared for EMILIE project: A European approach to multicultural citizenship: legal, political and educational challenges (CIT5-028205).
Kawa M. (2007), Kawka A., Gulińska A., Homo Faber – Raport dotyczący realizacji rekomendacji grupy „Edukacja dzieci cudzoziemskich” III Forum ds. Lokalnych Polityk Migracyjnych w Warszawie, http://politykimigracyjne.pl/i... – access 18.04.2016.
Kosowicz A. (2007, Access to Quality Education by Asylum-Seeking and Refugee Children. Poland Country Report, by President of the Polish Migration Forum, 2007 -http://www.forummigracyjne.org... – access 25.02.2016.
MEN (2011), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 18 lutego 2011 r. w sprawie ramowego programu kursów nauki języka polskiego dla cudzoziemców (Dz. U. z 2011 r. Nr 61. poz. 306).
MEN (2015), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 lipca 2015 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania do publicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, szkół i placówek osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich, którzy pobierali naukę wszkołach funkcjonujących.
w systemach oświaty innych państw, a także organizacji dodatkowej nauki języka polskiego, dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz nauki języka i kultury kraju pochodzenia (Dz. U. poz. 1202).
Piechowska E. (2015), Obecność uchodźców w małych gminach Doświadczenia Góry Kalwarii i Podkowy Leśnej w integracji uchodźców i edukacji ich dzieci, Warszawa 2015, Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, Stowarzyszenie Interwencji Prawnej – https://www.rpo.gov.pl/sites/d....
PISA (2012), Results: Excellence Through Equity: Giving Every Student the Chance to Succeed (Volume II), PISA, OECD Publishing – http://dx.doi.org/10.1787/9789....
Schleicher A. (2016), Teaching Excellence through Professional Learning and Policy Reform: Lessons from Around the World, International Summit on the Teaching Profession, OECD Publishing, Paris – http://dx.doi.org/10.1787/9789....
Sośniak M. (2013), Łakoma K., Kosiedowski Ł., Heleniak G., Piotr M., Realizacja prawa małoletnich cudzoziemców do edukacji. Zasada równego traktowania. Prawo i praktyka, nr 12, Raport Rzecznika Praw Obywatelskich, Warszawa 2013.
Strzelecka A. (2013), Kubin K., Wnioski irekomendacje dotyczące zmian wspierających szkoły wielokulturowe w Polsce. Podsumowanie konferencji. Forum na rzecz Różnorodności Społecznej, Seria Wydawnicza “Maieutike” nr 15/2010.
Szybura A. (2016), Nauczanie języka polskiego dzieci imigrantów, migrantów ireemigrantów, Języki obce wszkole, nr 1/2016, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2016 – http://jows.pl/sites/default/f....
Todorovska-Sokolovska V. (2010), Integracja i edukacja dzieci imigrantów w krajach Unii Europejskiej – wnioski dla Polski. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych – http://www.isp.org.pl/uploads/....
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.