The article presents tourism sector in Poland after the European Football Championships Euro 2012. The purpose of this article is to examine
the extent to which this sporting event had an impact on the Polish tourist
market. The author presents the current situation of the tourism industry
by using statistical data from the Central Statistical Office and the document of Polish Tourist Organization Marketing Strategy in Poland in the
tourism sector for the years 2012-2020. Afterwards, the article presents information on the flow of tourists during championship and economic dataassociated with the event, such as the balance of payments, employment,
exchange rate fluctuations and the multiplier effect. Finally forecasts for
the development of tourism in Poland after the event are presented.
REFERENCES(17)
1.
Ćmiel S. (2011) Personal and managerial competences in the organization management W: Human Resources – The main factor of regional development Journal of Social Sciences No. 5 (2011). Klaipeda University, Klaipeda.
Niedziółka I. (2011) The impact of EURO 2012 on development of tourism in Mazovia region W: Human Resources – The main factor of regional development Journal of Social Sciences No. 5 (2011). Klaipeda University, Klaipeda.
Raport „Przyjazdy cudzoziemców do Polski w związku z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012 na tle przyjazdów turystów zagranicznych do Polski w czerwcu 2012 roku” – przygotowany przez Instytut Turystyki na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Raport „Satysfakcja turystów zagranicznych Prezentacja wyników badania dla grupy turystów EURO 2012®” – przygotowany przez Polską Organizację Turystyczną (2012).
Rynek Turystyczny (2012) Pierwsze efekty Euro 2012. Resort turystyki przewiduje wzrost liczby turystów w 2013 r. nawet o pół miliona, dostępne: http://www.rynek-turystyczny.p....
Sitek M. (2011) Turystyka miejska, w: Lisiecki M., Sitek B. (red) Bezpieczeństwo dużych i średnich aglomeracji z perspektywy europejskiej. WSGE, Józefów.
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego SA, Wyniki badań dotyczących konkurencyjności sektora turystycznego w UE – Raport Komisji Europejskiej, 2010, http://www.een.org.pl/index.ph.... html .
Walas B. (red), Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2012–2020, przyjęta przez Radę POT, 2011 dostępne: http://www.pot. gov.pl/plany-i-sprawozdania-pot/marketingowa-strategia-polski-wsektorze-turystyki-na-lata-2008-2015/ .
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.