BOOK CHAPTER (109-122)
Implementation of human rights in the field of communication
and development of employees in local government units
More details
Hide details
KEYWORDS
ABSTRACT
Motivating to work is today an important element affecting the correct approach
to employees employed in public administration. Motivating is also one of the
most important functions of organization management, and motivating skills
are treated as one of the most important managerial competences. Achieving
good results depends on the motivational tools existing in the organization, and
an appropriate and professional impact on the motivation of employees, most
often leads to the implementation of the objectives set by the organization, and
contributes to building the loyalty of its members, where an increase is seen effectiveness and employee involvement in the implementation of tasks. Also, the
development of any organization depends to a large extent on complex undertakings that concern development of the strategy, development of the organization
itself and, above all, development of the staff employed in such organization. In
this process, proper training and professional development play an important
role. Motivation and development of employees is becoming an important premise for the implementation of fundamental rights that accompany people who
perform tasks in public administration. Without proper implementation of these
laws, there is no question of proper management of people in the organization.
Therefore, this article will point to the reasons for managers to use the model
of employee motivation, indirectly influencing their professional development.
REFERENCES (20)
1.
Armstrong, M. (2000). Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków: Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna.
2.
Bartkowiak, G. (1997). Psychologia zarządzania, Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
3.
Bramley, P. (2007). Ocena efektywności szkoleń, Kraków: Dom wydawniczy ABC a Wolters Kluwer business.
4.
Borkowska, S. (2004). Motywowanie dziś i jutro; główne problemy. W: S. Borkowska (red.), Motywować skutecznie, Warszawa: Wydawnictwo IPiSS.
5.
Borkowska, S. (2006). Motywacja i motywowanie. W: H. Król, A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Warszawa: PWN.
6.
Franke, R.H., Kaul, J.D. (1978). The Hawthorne experiments: First statistical interpretation, „American Sociological Review” nr 43(5).
7.
Griffin, R.W. (2004). Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: PWN.
8.
Juchnowicz, M. (2000). Motywowanie w toku pracy. W: A. Sajkiewicz (red.), Zasoby ludzkie w firmie. Organizacja, kierowanie, ekonomika, Warszawa: Poltext.
9.
Landsberg, M. (1999). Tao szkolenia, Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
10.
Levy-Leboyer, C. (1997). Kierowanie kompetencjami, Warszawa: Poltext.
11.
Lundy, O., Cowling, A. (2000). Strategie zarządzania zasobami ludzkimi, Kraków: Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC.
12.
Oleksyn, T. (2006). Zarządzanie kompetencjami, Kraków: Oficyna Ekonomiczna, Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych.
13.
Pocztowski, A. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: PWE.
14.
Pocztowski, A. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie – procesy – metody, Warszawa: PWE.
15.
Sekuła, Z. (2008). Motywowanie do pracy. Teorie i instrumenty, Warszawa: PWE.
16.
Sikora, J., Kopertyńska, M. (2009). Motywowanie pracowników, Warszawa: Wydawnictwo Placet.
17.
Stevenson, N. (2002). Motywowanie pracowników. Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu, Warszawa: Liber.
18.
Stoner, J.A.F., Freeman, R.E., Gilbert, D.R. (1999). Kierowanie, Warszawa: PWE.
19.
Walkowiak, R. (2013). Rozwój pracowników. W: R. Walkowiak, I.Z. Czaplicka-Kozłowska, A.J. Kozłowski, S. Stachowska (red.), Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji, Włocławek: Wydawnictwo Expol.
20.
Zając, Cz. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi, Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.