ROZDZIAŁ KSIĄŻKI (39-55)
Przymus szkolny w perspektywie
filozofii politycznej
Więcej
Ukryj
1 |
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny
w Siedlcach |
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W niniejszym artykule chcę się skupić na problemie, którym pedagogika
w zasadzie się nie zajmuje, choć dotyczy jej podstaw. Zajmę się tutaj
problemem interesującym filozofię polityczną: czy koniecznie należy
uczyć wszystkich? Czy przymus edukacyjny jest potrzebny, konieczny
i celowy? Komu rzeczywiście służy? Przede wszystkim zaś interesuje
mnie, czy przymus nauki wynika wyłącznie z troski o kolejne pokolenia,
czy też ma własne filozoficzno-polityczne źródła?
REFERENCJE (3)
1.
M. Weber, Gospodarka i społeczeństwo. Zarys socjologii rozumiejącej, Warszawa 2002.
2.
J. Baszkiewicz, Nowy człowiek, nowy naród, nowy świat. Mitologia i rzeczywistość rewolucji.
3.
francuskiej, Warszawa 1993.