BOOK CHAPTER (141-162)
Legal forms of action the regional authorities in respect
of the implementation the obligation to organize regional
passenger rail in the province, in the face of the creation
of a single railway area within the EU
More details
Hide details
KEYWORDS
ABSTRACT
The aim of this article is to identify managerial approach to public administration, and in particular presented in the eighties and nineties of the
twentieth century its current version known as the New Public Management
(NPM). You will notice that the New Public Management has developed
a number of countries, however, the reception can be seen in almost every
European country, including and Poland. This means that the character
is thus quite versatile, very international. The novelty of this management
model is an adaptation of management methods and techniques used in
the private sector to the conditions of management of public organizations.
The author indicates, based on the current literature course of action
NPM implemented in the public sector. In order to help reach its scheme
of issues related to the New Public Management and an indication of the
tools needed to apply such management encountered in the public sector.
REFERENCES (10)
1.
Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju (KPZK 2030) przyjęta przez Radę Ministrów dnia 13 grudnia 2011 r.
2.
Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku przyjęty uchwałą Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2008 r.
3.
Neider J. (2012), „Transport międzynarodowy”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Wydanie II, Warszawa.
4.
Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego przyjęty uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego dnia 7 lipca 2014 r.
5.
Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1151).
6.
Projekt Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.) – wersja z dnia 12 marca 2014 r.
7.
Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) przyjęta uchwałą Rady Ministrów z dnia 22 stycznia 2013 r.
8.
Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r. przyjęta Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 28 października 2013 r.
9.
Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych do roku 2015 z dnia 5 listopada 2013 r. przyjęty uchwałą Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014 r.
10.
Wieloletnia Prognoza Finansowa Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2039.