ROZDZIAŁ KSIĄŻKI (39-50)
Powrót dzieci do szkoły
Więcej
Ukryj
1 |
Państwowa Uczelnia Zawodowa im. Ignacego Mościckiego w Ciechanowie |
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Okres izolacji był trudny dla dzieci i dorosłych. Niestety dla dzieci, u których relacje społeczne odgrywają istotną rolę w rozwoju, ich ograniczenie wpływa negatywnie na samopoczucie psychofizyczne. Dla dzieci w wieku szkoły podstawowej Uczestnictwo w życiu klasowym, kontakty z rówieśnikami, wpływają na stan psychiczny, samopoczucie, a także rozwój emocjonalny i społeczny.
Celem artykułu jest przedstawienie problemów uczniów i nauczycieli związanych z przyjściem do szkoły po długiej nieobecności spowodowanej pandemią Covid-19. Chcąc poznać trudności z jakimi zmagają się dzieci przeprowadzono badania w wybranych szkołach podstawowych z zastosowaniem sondażu diagnostycznego.
Wyniki badań wskazują na wiele potrzeb uczniów i nauczycieli związanych z powrotem do edukacji stacjonarnej, od której odzwyczaiły się dzieci. Na pierwszy plan wysuwają się problemy emocjonalne i społeczne na poziomie grupy rówieśniczej, klasowej. Badania ukazały trudności w nawiązaniu relacji z nauczycielami i rówieśnikami po ponownym rozpoczęciu edukacji w klasie szkolnej. Uzyskano także informację o potrzebach nauczycieli, którzy podobnie jak uczniowie powinni mieć dostęp do porad psychologicznych.