Konstytucyjnym zadaniem Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
jest ochrona niepodległości państwa, niepodzielności jego terytorium oraz
zapewnienie bezpieczeństwa i nienaruszalności jego granic. By wypełnić
to zadanie Wojsko Polskie w okresie pokoju nieustannie się szkoli. Szkolenie to prezentowane jest w ujęciu systemowym, ale decydenci z tego zakresu, powodowani potrzebą wpisania się w społeczeństwo informacyjne,
poszukują stosownych innowacji. Stąd też dostrzega się możliwości użycia
w szkoleniu wojskowym teorii konstruktywizmu i konektywizmu pedagogicznego. W opiniach oficerów studiujących i kształcących się w Akademii Sztuki Wojennej koncepcje te można zastosować przede wszystkim
do zajęć teoretycznych.
REFERENCJE(21)
1.
ASzWoj WZiD. (5 grudzień 2016). Zastosowanie teorii konstruktywizmu i konektywizmu pedagogicznego w systemie szkolenia Sił Zbrojnych RP. Praca naukowo badawcza II.2.34.3.0.Warszawa: Akademia Sztuki Wojennej Wydział Zarządzania i Dowodzenia.
Halik, J. (2002). System szkolenia Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP w czasie pokoju. Część II. Charakterystyka podstawowych elementów systemu szkolenia Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP. Warszawa: Akademia Obrony Narodowej.
ISAP. (30.10.2013). Traktat Północnoatlantycki sporządzony w Waszyngtonie dnia 4 kwietnia 1949 r. Dz. U. 2000.87.970. Pozyskano z http://isap.sejm.gov.pl/Detail....
Krakowski, K. (2007). Szkolenie dowództw wojsk lądowych SZ RP. Warszawa: Akademia Obrony Narodowej Wydział Wojsk Lądowych Instytut Zarządzania i Dowodzenia.
Kręcikij, J., Wołejszo, J. (red.). (2007). Podstawy dowodzenia. Warszawa: Akademia Obrony Narodowej Wydział Wojsk Lądowych Instytut Zarządzania i Dowodzenia.
Kupisiewicz, C. (2005). Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczna Spółka Akcyjna. MON SGWP. (2010). Doktryna Szkolenia Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej DD/7(A). Warszawa: Ministerstwo Obrony Narodowej Sztab Generalny Wojska Polskiego.
Leśniewski, Z. (red.). (2015). Działalność szkoleniowo−metodyczna w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Wydanie II poprawione. Warszawa: Akademia Obrony Narodowej.
Wołejszo, J. (2005). Metodyka przygotowania i prowadzenia ćwiczeń z dowództwami. Warszawa: Akademia Obrony Narodowej Instytut Zarządzania i Dowodzenia.
Wołejszo, J. (red.). (2005). Współczesne uwarunkowania systemu szkolenia Wojsk Lądowych SZ RP. Warszawa: Akademia Obrony Narodowej Wydział Wojsk Lądowych Instytut Zarządzania i Dowodzenia.
Wołejszo, J., Krakowski, K., Redziak, Z. (2005). Formy i metody szkolenia dowództw wojsk lądowych. Warszawa: Akademia Obrony Narodowej Wydział Wojsk Lądowych Instytut Zarządzania i Dowodzenia.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.