Artykuł przedstawia zagadnienia dorastania młodzieży związane ze specyficznymi
problemami trudnego okresu rozwojowego człowieka. Kształtowanie osobowości
staje się w tym okresie bardzo trudne. Jest jeszcze trudniejsze w obecnym
okresie postmodernizmu, który charakteryzuje się występowaniem złożonych
procesów społecznych, globalizacją, a przede wszystkim wieloma zjawiskami patologicznymi.
Dlatego też niezbędne jest poszukiwanie nowych strategii wychowania pozwalających na przygotowanie młodych ludzi do efektywnego funkcjonowania
we współczesnym społeczeństwie.
REFERENCJE(10)
1.
Becker-Pestka D., Kowalik E. (red.) (2015). Wyzwania współczesnej pedagogiki. Gdańsk: Wyższa Szkoła Bankowości.
Kawula S., Pedagogika społeczna w początkach XXI wieku – perspektywa koncepcji społeczeństwa ryzyka. w: „Chowanna” R. XLVI, t. 2 (2004), Katowice: Wyd. Uniwersytetu Śląskiego.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.