Cechą pojęcia kultury jest wieloznaczność, niemal od samych początków jego
wprowadzenia do języka humanistyki. Już J. G. Herder w przedmowie do Myśli
o filozofii dziejów napisał: „nie ma nic bardziej nieokreślonego niż słowo kultura”
(za: Kłoskowska, 1983; 8) Jest to zrozumiałe, skoro się zważy, że wyobrażenia
na temat kultury, co podkreśla w dalszym ciągu swych rozważań A. Kłoskowska
i odnoszone do niej koncepcje na wiele wieków wyprzedzają wprowadzenie i rozpowszechnienie samego terminu.
REFERENCJE(13)
1.
Bystroń J. S., Szkoła i społeczeństwo. Wydawnictwo Naukowego Towarzystwa Pedagogicznego, Warszawa–Lwów 1930.
Kołomijec A., Kademia M., Kultura zawodowa nauczyciela (w:) Filozofa mistrzostwa pedagogicznego, redakcja wydania polskiego: Kopsztejn M., Szeligiewicz-Urban D., Szlosek F, ITE, Radom–Siemianowice Śląskie 2010.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.