Artykuł niniejszy poświęcony został kwestii zarządzania służbami specjalnymi
w Polsce i stanowi próbę określenia tego modelu. Sprawowanie nadzoru
i kontroli nad służbami, których działalność może zagrażać prawom
człowieka, jest zbyt poważnym zagadnieniem dla pojedynczego urzędnika,
bez właściwego odpowiedniego aparatu administracyjnego. Głównym
zadaniem służb jest dostarczanie informacji – stąd też model zarządzania
służbami jest modelem zarządzania informacją. Stąd też niezbędnym jest
nowe zdefiniowanie potrzeb i modelu zarządzania służbami z uwzględnieniem
aktualnych potrzeb nowoczesnego, bezpiecznego państwa.
REFERENCJE(10)
1.
Bożek, M., (2013), Sejmowa kontrola działalności służb specjalnych i jej ograniczenia wynikające z ustaw kompetencyjnych. Zarys problemu na tle uwarunkowań kompetencyjnych, Studia Iuridica Lublinensia 20.
Chodak, P., Zarządzanie w służbach – Nadzór, kontrola i koordynacja realizowana przez Koordynatora Służb Specjalnych, Journal of Modern Science, Tom 2, 29/2016.
Taracha, A., (2006), Czynności operacyjno-rozpoznawcze. Aspekty kryminalistyczne i prawnodowodowe, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.