W akademickim kształceniu nauczycieli przedszkoli, praktyka pedagogiczna
na równi z aspektem teoretycznym od zawsze stanowiła i nadal stanowi bardzo
istotny, wręcz niezbędny element przygotowania zawodowego. „Bez doświadczenia praktycznego bowiem wiedza nauczyciela może pozostać jedynie wiedzą
o nauczaniu, gdyż nie wystarczy wiedzieć, by prawidłowo realizować w praktyce zadania edukacyjne”. Przedmiotem niniejszego artykułu jest miejsce praktyk zawodowych w akademickim kształceniu nauczycieli przedszkoli (w latach
1981–1989) na przykładzie Uniwersytetu Łódzkiego.
Duraj-Nowakowa K. (2011), Praktyki zawodowe w kształceniu studentów na kierunkach nauczycielskich. W: K. Duraj-Nowakowa (red.), Kształtowanie profesjonalnej gotowości pedagogów, Wydawnictwo WAM, Kraków.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.