ROZDZIAŁ KSIĄŻKI (105-120)
Menedżerskie kompetencje przyszłości.
Jak kierować Millenialsami
Więcej
Ukryj
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
W artykule przedstawiono podejście do nowego modelu kompetencyjnego menedżerów w stosunku do pracowników urodzonych w latach 1980−2000, którzy już funkcjonują na rynku pracy. Pokolenie to ma obecnie w literaturze kilka
określeń: pokolenie Millenium, pokolenie Ja, Generacja Y lub Work-Life Balance.
W niniejszej pracy autorka posługuje się określeniem Millenialsi. Generacja ta
różni się znacznie od wcześniej klasyfikowanych pokoleń i właśnie ze względu
na to warto zastanowić się, czy potrzebne są inne kompetencje osób kierujących
tymi pracownikami. Praca zawiera porównanie badań przeprowadzonych przez
PricewaterhouseCoopers (2015), ABK (Stowarzyszenie na rzecz Akademickich
Biur Karier) i Instytut Liderów Zmian (2014) oraz podsumowanie − analizę
i ocenę przeprowadzonych badań empirycznych w odniesieniu do istniejących
na rynku kompetencji menedżerskich branży budowlanej i sektora publicznego.
REFERENCJE (10)
1.
Babbie E. (2005). Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
2.
Behrer M., Van den Bergh J. (2011). How Cool Brands Stay Hot, Kogan Page, London, Philadelphia, New Dehli.
3.
Denning S. (2012). Radykalna rewolucja w zarządzaniu, „Przewodnik Menedżera”, Helion, s. 29−34.
4.
Dyduch W. (2011). Ilościowe badania i operacjonalizacja zjawisk w naukach o zarządzaniu. W: W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer Business, Warszawa.
5.
Hysa B., Kowalczyk P., Kluczowe kompetencje kierowników średniego szczebla administracji samorządowej.
6.
Kubik K. (2012). Profesjonalizm menedżera determinantą sukcesu organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach 93 (20).
7.
Masłyk-Musiał E. (2003). Organizacje w ruchu. Strategie zarządzania zmianami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
8.
Szreder M. (2010). O weryfikacji i falsyfikacji hipotez, Dydaktyka i nauka – Przegląd statystyczny, R.I.VII – Zeszyt 2−3.
9.
Walkowiak R. (2004). Model kompetencji menedżerów organizacji samorządowych. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.
10.
Wojciszke B. (1986). Struktura „ja”, wartości osobiste i zachowania, Ossolineum, Wrocław.