Artykuł poświęcony jest przygotowaniu i prowadzeniu kampanii wyborczych oraz stosowanych w nich narzędzi promocji. Celem artykułu jest analiza kampanii wyborczych realizowanych w ostatnich latach oraz ich wpływ na
ostateczne wyniki wyborcze. Szczegółowo przeanalizowano pojęcie wizerunku
politycznego, a także jego fundamentalnych komponentów. Skoncentrowano
również uwagę na procesie kreacji wizerunku, precyzyjnej identyfikacji i analizie potrzeb, jak również oczekiwań obywateli oraz przyjęciu ich perspektywy
postrzegania otaczającej rzeczywistości.
Polityka niczym się nie różni od innych obszarów i powszechnie wykorzystywana jest umiejętność komunikacji i autoprezentacji.
REFERENCJE(17)
1.
Albouy S. (1994). Marketing et Communication politique, Paryż, s. 22, za: G. Ulicka (1996). Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, „Studia Politologiczne”, vol. 1, Elipsa, Warszawa.
Churska K. (2007). Marketing polityczny jako instrument demokracji masowej, [w:] P. Pawełczyk (red.), Marketing polityczny: Szansa Czy zagrożenie dla współczesnej demokracji?, Poznań.
Wiszniowski R. (2002). Wprowadzenie Teorii Marketingu politycznego, [w:] A.W. Jabłoński, L. Sobkowiak (red.), Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.