Teoretycy wychowania wychodzą z założenia, że wszelkie zmiany edukacyjne
poprzedzone są zawsze odmiennym uprawianiem teorii pedagogicznej. Ich zda32
niem, o reformach oświatowych decyduje filozofia edukacyjna, zmiana sposobu
myślenia w naukach pedagogicznych. Przemiany społeczne i polityczne nie powodują w prostej linii zmian edukacyjnych, ale mogą je w jakiejś mierze stymulować
i wpływać na nie pośrednio. Nowa sytuacja polityczna może dawać impulsy
i przyzwolenie dla innego sposobu myślenia pedagogicznego.
REFERENCJE(12)
1.
Nowak M., Pedagogika personalistyczna, [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika, t. I, Warszawa 2003.
Bielski J., Wychowanie fizyczne we współczesnych przemianach edukacyjnych, [w:] Zuchowa K. (red.), Myśli i uwagi o wychowaniu fizycznym i sporcie, Wydawnictwo AWF Warszawa 2000.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.