The article is devoted to hippotherapy as a form of help for a child with sensory integration disorders. The research used the individual case method, the goals and principles of hippotherapy were described with particular emphasis on helping a child with sensory integration disorders.
FUNDING
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki II” pt. „Współczesny obraz społeczeństwa polskiego w nauce i debacie publicznej”
REFERENCES(16)
1.
Ayres, J. (2022), Dziecko a integracja sensoryczna, Harmonia, Gdańsk.
Bednarczyk, M. (2021), Hipoterapia jako forma rehabilitacji i wsparcia włączania społecznego osób niepełnosprawnych, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce.
Pilch T., Wujek T. (1974), Metody i techniki badań w pedagogice, [w:] M. Godlewski, S. Krawcewicz, T. Wujek (red.), Pedagogika – podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
Zaworska-Nikoniuk D. (2000), Studium indywidualnego przypadku i metoda biograficzna, [w:] W. Ciczkowski (red.), Prace promocyjne z pedagogiki, Olsztyn.
We process personal data collected when visiting the website. The function of obtaining information about users and their behavior is carried out by voluntarily entered information in forms and saving cookies in end devices. Data, including cookies, are used to provide services, improve the user experience and to analyze the traffic in accordance with the Privacy policy. Data are also collected and processed by Google Analytics tool (more).
You can change cookies settings in your browser. Restricted use of cookies in the browser configuration may affect some functionalities of the website.