PL EN
Wydawnictwo
AWSGE
Akademia Nauk Stosowanych
WSGE
im. Alcide De Gasperi
ROZDZIAŁ KSIĄŻKI (185-203)
Hipoterapia jako forma pracy z dzieckiem z zaburzeniami integracji sensorycznej
 
Więcej
Ukryj
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Artykuł został poświęcony hipoterapii jako formie pomocy dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej. W badaniach wykorzystano metodę indywidualnych przypadków, opisano cele i zasady hipoterapii wraz ze szczególnym uwzględnieniem pomocy dziecku z zaburzeniami integracji sensorycznej.
FINANSOWANIE
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki II” pt. „Współczesny obraz społeczeństwa polskiego w nauce i debacie publicznej”
 
REFERENCJE (16)
1.
Ayres, J. (2022), Dziecko a integracja sensoryczna, Harmonia, Gdańsk.
 
2.
Ayres, J. (2018), Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się, Harmonia, Warszawa.
 
3.
Bednarczyk, M. (2021), Hipoterapia jako forma rehabilitacji i wsparcia włączania społecznego osób niepełnosprawnych, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce.
 
4.
Engel, B. (2007), Enhancing Human Occupation Through Hippotherapy, MD: AOTA Press.
 
5.
Gruszczyński L.A. (2001), Kwestionariusze w socjologii. Budowa narzędzi do badań surveyowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
 
6.
Łobocki M. (2000), Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.
 
7.
Łobocki M. (2001), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.
 
8.
Miller L.J., (2016), Dzieci w świecie doznań, Harmonia,.
 
9.
Pilch T., Bauman T. (2001), Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.
 
10.
Pilch T., Wujek T. (1974), Metody i techniki badań w pedagogice, [w:] M. Godlewski, S. Krawcewicz, T. Wujek (red.), Pedagogika – podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
 
11.
Szczepański J., (1951). Techniki badań społecznych, PWN, Łódź.
 
12.
Wroczyński R, Pilch T. (1985), Metodologia pedagogiki społecznej, Wyd. PWN, Wrocław.
 
13.
Wyżnikiewicz-Nawracała A. (2002), Jeździectwo w rozwoju motorycznym i psychospołecznym osób niepełnosprawnych, Gdańsk.
 
14.
Zaczyński W. (1968), Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa.
 
15.
Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego, Kanony Polskiej Hipoterapii, 2007.
 
16.
Zaworska-Nikoniuk D. (2000), Studium indywidualnego przypadku i metoda biograficzna, [w:] W. Ciczkowski (red.), Prace promocyjne z pedagogiki, Olsztyn.
 
Journals System - logo
Scroll to top