Czy nowoczesność w edukacji humanistycznej zawsze jest
synonimem skuteczności? Badanie opinii studentów na
temat efektywności nowoczesnych metod nauczania
O humanistyce mówiło się na przełomie XX i XXI wieku, że przechodzi kryzys. Kierunki humanistyczne straciły na popularności na rzecz
kierunków ścisłych. W obecnych czasach widoczny jest jednak zwrot ku
humanistyce, co jest spowodowane koniecznością zmierzenia się z kryzysami dotykającymi globalny świat. Jednostka, która ma się z nimi zmierzyć,
powinna być przede wszystkim do tego przygotowana dzięki rzetelnej edukacji. Ta wyposaża ją w narzędzia do działania w trudnych warunkach.
Unowocześnienie procesu nauczania na kierunkach humanistycznych
było koniecznością. Wprowadza się na nich kolejne nowoczesne metody
dydaktyczne, które mają za zadanie poszerzyć perspektywę przyszłych absolwentów oraz dostosować kierunki humanistyczne do wymagań świata, w którym tak ważna jest technologia. Pomimo to wciąż mówi się
REFERENCJE(9)
1.
Bis, D. (2012). Polityka oświatowa Unii Europejskiej w obszarze kształcenia ustawicznego, w: Kształcenie zawodowe i ustawiczne a potrzeby rynku, red. Wołosiuk B., Nowak M., Biała Podlaska.
Grzegorzewska, M. K. (1999). Pojęcie myślenia intuicyjnego w ujęciu filozoficzno-psychologicznym, [w:] Działanie, Myślenie, Cierpienie, praca zbiorowa, red Lipiec. J., Kraków.
Kaniuk−Jabłońska, R. (1997). Nowe możliwości i zadania nauczycieli w okresie dążenia do integracji Europy, w: Kształcenie nauczycieli w kontekście integracji europejskiej, Lublin.
Kostera, M. Szeluga−Romańska M. (2014). Komunikowanie a humanistyczne aspekty roli profesjonalnej menedżera: Studium etnograficzne, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” tom XV, zeszyt 11, cz. III, Łódź−Warszawa.
Nowak, M. (2012). Koncepcje kształcenia zawodowego i ustawicznego między dyktatem rynku a humanizacją. w: Kształcenie zawodowe i ustawiczne a potrzeby rynku, red. Wołosiuk B., Nowak M., Biała Podlaska.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.