Nieustające zmiany na rynku, konkurencja powodują, że organizacje poszukują
nowych rozwiązań w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi.
Dotyczą one sposobu działania zarówno kadry kierowniczej, jak i pracowników.
Przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku muszą kierować swoją
uwagę na pracowników, a przede wszystkim na ich potrzeby. Efektem takich
działań jest zaangażowanie pracowników w tworzenie wartości dodanej
organizacji. Przedsięwzięcia te mogą być realizowane dzięki wykorzystaniu
coachingu. Polega on na wspieraniu pracowników poprzez rozwój
kompetencji zawodowych. Ukierunkowuje na pozytywne zmiany. Pomaga
wykorzystywać posiadany kapitał w realizowaniu zadań zawodowych. Takie
działania przyczyniają się do osiągania sukcesu organizacji na konkurencyjnym
rynku. Coaching skierowany jest zarówno do osób zarządzających,
jak i samych pracowników. Jego stosowanie pozwala realizować cele
całej organizacji. Ponadto sprzyja rozwojowi zawodowemu osoby coachingowanej.
Niezależnie od potrzeb zakres związany z celami biznesowymi
jest określany przez samego coachowanego. Takie działania przyczyniają
się do rozwoju kompetencji personelu w organizacji.
REFERENCJE(12)
1.
Antczak, B., (2014), Rodzaje i formy aktywności, „Journal of Modern Science”, TOM 2/21, s. 101-117.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.