ROZDZIAŁ KSIĄŻKI (76-99)
Charakterystyka metod nauki czytania dzieci w wieku przedszkolnym
Więcej
Ukryj
1 |
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie |
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Pandemia to czas związany z wieloma restrykcjami, w tym z ograniczeniami w obszarze przemieszczania się poza własny dom. Pojawił się więc problem zagospodarowania czasu, w sposób konstruktywny i pożyteczny. Jednym ze sposobów takiego spędzenia czasu jest czytanie czyli umiejętność, którą posiadamy ale która zaczyna być coraz rzadziej używana. Aby dana osoba nie tylko umiała czytać, ale również czytanie byłoby dla niej czymś pozytywnym, konieczne jest zastosowanie odpowiedniej metody nauki czytania już we wczesnym okresie życia. Celem niniejszego opracowania jest charakterystyka metod nauki czytania wśród dzieci w wieku przedszkolnym oraz określenie roli rodziców w procesie nauki umiejętności czytania. Opracowanie zawiera wskazanie na znaczenie nauki czytania wśród dzieci przedszkolnych oraz prezentuje wybrane metody nauki czytania – zarówno te tradycyjne jak i bardziej nowoczesne. Równocześnie, opracowanie prezentuje wyniki badań dotyczących roli rodziców w procesie nauki czytania.