PL EN
Wydawnictwo
AWSGE
Akademia Nauk Stosowanych
WSGE
im. Alcide De Gasperi
ROZDZIAŁ KSIĄŻKI (313-326)
Aspiracje edukacyjno- zawodowe nauczycieli w dobie pandemii Covid-19
 
Więcej
Ukryj
1
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
STRESZCZENIE
Nauka zdalna wywołana pandemią Covid-19 oraz obecne trudności związane z migracją uchodźców spowodowaną wybuchem wojny na Ukrainie zmuszają nauczycieli do szybkiej adaptacji do nowych wyzwań. Wielu z nich uczy się korzystania z nowoczesnych technologii, szuka inspiracji w Internecie, czy nawet rozpoczyna studia podyplomowe. Warto zatem przekonać się, czy trudny czas przemian mógł stać się szansą na rozwój zawodowy nauczycieli. W ciągu ostatnich kilku lat wiele zmieniło się w metodyce nauczania. Różne są także kwalifikacje i aspiracje zawodowe nauczycieli podejmujących pracę w placówkach oświatowych. Podejmowane przez nich wysiłki by sprostać stawianym im wymaganiom są więc zagadnieniem wciąż aktualnym i zmiennym, przez co wymagają bliższego poznania. Niniejszy artykuł ma na celu podkreślenie wagi rozwoju osobistego nauczycieli w obliczu stawianych przed nimi nowych wyzwań. Jest to raport z badań przeprowadzonych wśród pedagogów pracujących na trzech etapach edukacyjnych, również w szkołach specjalnych. Głównym celem powyższych dociekań była próba odpowiedzi na dwa podstawowe pytania badawcze: czy w celu sprostania oczekiwaniom społecznym w okresie pandemii nauczyciele powinni doskonalić swoje umiejętności dydaktyczno – wychowawcze; oraz czy w ich opinii proces ten ma realny wpływ na poprawę jakości pracy szkoły i modyfikację pracy z uczniami. Dodatkowym celem przeprowadzonych badań było przekonanie się, czy okres nauczania zdalnego miał wpływ na proces samokształcenia nauczycieli i ich chęci do jego rozpoczynania. W badaniach udział wzięło siedemdziesięciu czterech nauczycieli z województwa mazowieckiego. Prowadzone były metodą wywiadu z uwagi na możliwą do uzyskania w ten sposób szczerą relację z respondentem.
Journals System - logo
Scroll to top