Niniejszy artykuł dotyczy jednego z najciekawszych i jednocześnie najważniejszych okresów w rozwoju dziecka, a mianowicie młodszego wieku szkolnego. Trwa on od 7. do 10. (11.) roku życia. Lidia Wołoszynowa
dzieli młodszy wiek szkolny na dwie fazy rozwoju:
– fazę pierwszą – obejmującą wiek od 7 do 8 lat, którą charakteryzują złożone zjawiska związane z przekraczaniem przez dziecko
progu szkoły, a następnie z adaptacją do środowiska szkolnego
i wymagań, do nauczycieli i rówieśników.
– fazę drugą – obejmującą 9. i 10. rok życia, charakteryzują wyraźnie
zmiany w sferze intelektualnej i całej osobowości dziecka. Rozwija się intensywnie mowa i myślenie.
REFERENCJE(20)
1.
L. Wołoszynowa, Młodszy wiek szkolny, [w:] Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży M. Żebrowskiej, PWN, Warszawa 1966, s. 530–532.
R. Stefańska-Klar, Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, [w:] Psychologia rozwojowa człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka, Tom 2, B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), s. 130.
I. Szewczyk, Nieprawidłowości rozwoju emocjonalnego w relacji do okresów rozwojowych dziecka, [w:] Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, E. Januszewska (red.), Lublin, 1996, s.11.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.