Wychowanie jest procesem integracji człowieka do wartości. W edukacji wartości tworzą system norm rzutujących na postępowanie zarówno uczniów, jak
i wychowawców. Waga i ciężar odpowiedzialności wynikający z kierowania się
nimi w szkole jest nie do przecenienia, bowiem taka będzie jakość wychowania,
jakie wartości będą przekazywane w treściach, celach i ideałach wychowawczych
[1].
Zagadnienie wartości, wartościowania i wychowania aksjologicznego stanowiło i wciąż stanowi przedmiot zainteresowań wielu naukowców z różnych dziedzin
nauki.
REFERENCJE(26)
1.
Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, RW KUL, Lublin 2000.
Oleś, Rozwój osobowości, w: B. Harwas–Napierała, J. Trempała (red. nauk.), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, tom III, PWN, Warszawa 2010.
Trempała J., Rozwój poznawczy, [w:] B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red. nauk.), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, tom III, PWN, Warszawa 2010.
Hurme H., Rozwój emocjonalny, [w:] B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red. nauk.), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, tom III, PWN, Warszawa 2010.
Kowalik S., Rozwój społeczny, [w:] B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red. nauk.), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, tom III, PWN, Warszawa 2010.
Trempała J., Czyżowska D., Rozwój moralny, [w:] B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, tom III, PWN, Warszawa 2010.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych i gimnazjów (Dz.U. 2009, Nr 4, poz. 17).
Siellawa-Kolbowska K., Praca wychowawcza w drugim roku działalności gimnazjów, w: Zmiany w systemie oświaty. Wyniki badań empirycznych, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2002.
Trzcieniecka-Schneider I., O roli języka w kształtowaniu systemu wartości młodzieży, [w:] K. Olbrycht (red.), Edukacja aksjologiczna. Wymiary – Kierunki – Uwarunkowania, tom I, WUŚ, Katowice 1994.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.